Welcome to Nur Amira Ahmed Nasir's blog | Dashboard | +Follow
Amiraa
Assalammualaikum! =D



Hello Peeps !

Name: Nur Amirah Ahmed Nasir
Famous as: Amira Mia
Birthday: 18 June 1993
Age: 19 years old
Status: Engaged
Dreams: fly to Mekah
Wishlist:
Laptop , Colour Pink =D
Camera Canon DSLR =)


Navigation

Diary About Links Stuff


Tagboard




Credits


Template By MiaDamia
Inspiration By Lettha
Image by
Full Edited : ♥ Amira ♥
Suatu ketika dahulu
Friday 12 October 2012 | Friday, October 12, 2012 | 0 Love
Assalammualaikum ,

Suatu ketika dahulu seorang gadis ini pernah merasa bahagia . Dari sinar matanya saja sudah tahu yang dia sememangnya sedang bahagia . . Tapi hanya kerana satu berita sahaja , sekelip mata kebahagiaannya diragut . Takde sesiapa yang memahami perasaan gadis itu melainkan dia dan ALLAH . Sakitnya , hanya gadis itu yang tahu . . Tapi itu semuanya ada hikmah kan ? Allah ingin berikan yang terbaik untuk gadis itu , untuk membimbing gadis itu . . Tak salahkan jika gadis itu inginkan lelaki yang baik walau dia sedar dirinya tidak la sesempurna mana . Tapi gadis itu ingin menjadi yang terbaik buat bakal suaminya suatu hari nanti . 

Setelah 2tahun arwah kembali mengadap Illahi , gadis itu masih mengumpul kekuatan untuk terus berdiri . 
Suatu ketika dulu , gadis itu tetap berharap agar arwahnya kembali pulang . Namun itu hanyalah impi semata mata yang takkan mampu menjadi kenyataan . Dia cuba untuk menjadi seorang gadis yang kuat menghadapi dugaan , dan tabah mengharungi segalanya . Tapi siapa yang tahu ? disebalik hati gadis itu hanya merintih . Tersenyum cantik dibibir , tapi menangis didalam hati ? Gadis itu tidak pernah mengharapkan mana mana lelaki lagi sehingga la dia datang menjelma . Ya , dia . Dia yang hadir dalam gadis itu memberi sinar yang baru . 

Yang telah mewarnai kehidupannya , yang telah buatkan gadis itu tersenyum kembali . . Tapi , dari sinar mata gadis itu mengharapkan sesuatu . Terlalu berharap , sesiapa yang melihat sinar matanya dari hati . Matanya , sangat layu . Mengharapkan kebahagiaan yang kekal abadi , mengharapkan perhubungan itu halal di sisi islam . Bukan hanya permainan semata . Gadis itu terlalu berharap agar semuanya dipermudahkan . Tapi , kenapa gadis itu merasakan ada sesuatu yang menghalang untuk sampai ke tahap yang dia perlukan ? Tak siapa pun yang mampu mendengar rintihan hati sigadis . Melainkan ianya hanya mampu berdoa kepada ALLAH . Agar semuanya berjalan dengan lancar .

Gadis itu hanya mampu berdoa , agar hati orang tuanya lembut untuk percepatkan segalanya dengan mudah .Ibu ayah , dengarlah rintihan sigadis itu . Gadis tidak mengharapkan apa apa . Melainkan hanya sebuah kebahagiaan yang kekal abadi . Hati gadis itu tidak mengharapkan apa apa melainkan kebahagiaan . Ya , kebahagiaan . Itu yang gadis mengharapkan dari dulu . DARI DULU!!! Sedar tak sedar gadis itu juga pernah menyakiti hati seseorang .. Tapi gadis itu berbuat begitu , semuanya bersebab . Bukan juga untuk kepentingan diri sendiri . Tapi untuk kebahagiaan seseorang . .

yaALLAH , semakin hari tubuh badan gadis itu semakin lemah . . Wajah nya jugak tidak bermaya . Seakan sinar kekuatan yang pernah dia cari dulu telah terbang dibawa angin . . Apakah gadis itu akan pergi jugak mengadap Illahi ? ya , suatu hari nanti mungkin . Apakah sempat gadis itu menggapai bahagia yang dia ingin kan ? Alangkah sedihnya perjalanan hidup gadis itu . Seakan gadis itu begitu sukar untuk merasa bahagia . Seolah olah gadis itu tak layak untuk merasa bahagia . Perjalanan hidupnya penuh dengan duri . Sudah puas dia melangkah , sudah puas dia berlari . Sampai satu tahap , gadis itu berhenti .

Dan dengan linangan air mata , gadis itu mengatakan . AKU SUDAH CUKUP PENAT DENGAN SEMUA INI , SAMPAI BILA HARUS AKU MENANGGUNG RASA INI ? SAMPAI BILA ?
Istighfar gadis , istighfar , semua itu adalah dugaan dariNYA untuk melihat sejauh mana keimanan mu mampu bertahan , sekuat mana kekuatan mu . . Tabahlah wahai gadis , kebahagiaan itu akan tetap menjadi milikmu suatu hari nanti . Walau lama mana gadis itu menunggu , dia pasti kebahagiaan itu akan menjadi miliknya . Namun jika bukan didunia . Pasti di akhirat sana . . 

Akhirnya , gadis itu tunduk . Hanya mampu melihat kebesaranMU TUHAN , dia hanya mampu memandang keindahan duniaMU . . Akhirnya gadis itu redha dan pasrah dengan perjalanan hidupnya . Mungkin kerana dosa dosa silam yang sentiasa menghantuinya . Tapi , gadis itu sudah berubah . Dan dia sedang berlari mengejar cintaMU yaALLAH . . Gadis itu sedar , dia tidak lah sempurna mana . Tapi hatinya nekad ingin menjadi wanita solehah , Wanita solehah perhiasan duniaMU . .


Older Post | Newer Post