Welcome to Nur Amira Ahmed Nasir's blog | Dashboard | +Follow
Amiraa
Assalammualaikum! =D



Hello Peeps !

Name: Nur Amirah Ahmed Nasir
Famous as: Amira Mia
Birthday: 18 June 1993
Age: 19 years old
Status: Engaged
Dreams: fly to Mekah
Wishlist:
Laptop , Colour Pink =D
Camera Canon DSLR =)


Navigation

Diary About Links Stuff


Tagboard




Credits


Template By MiaDamia
Inspiration By Lettha
Image by
Full Edited : ♥ Amira ♥
Alhamdulillah
Tuesday 26 June 2012 | Tuesday, June 26, 2012 | 0 Love
Assalammualaikum , 

Alhamdulillah , walaupun aku masih teringat pada arwah Abang , masih rasa rindu padanya . Namun , aku sudah semakin kuat untuk menerima kehilangannya . Aku tahu , tak baik menyiksa orang yang dah takda . Tapi , mungkin masa tu aku belum cukup kuat menerima kehilangannya . . Aku sakit kerana kehilangannya , kerana cukup sebulan aku menjadi tunangannya . Akhirnya dia pergi , pergi dari aku selamanya . . Dia yang banyak memberi dorongan , semangat , kekuatan . Akhirnya dia pergi , dan takkan kembali . 

Abang , dunia kita sangat berbeza . Alam yang berbeza , dan kita takkan mungkin menyatu . Semoga roh Abang tenang disana . Maafkan Myra andai selama ini Myra menyakiti Abang disana. . 3Julai 2012 , genap la 1tahun 11bulan Abang pergi meninggalkan kami , Ibu , Along , Angah , Myra  . Kami sangat merinduimu Abang . . Dengan lafaz Bismillah dan dengan Nama Allah , Myra melepaskan Abang pergi dengan tenang . .

Abang , terima kasih kerana pernah singgah dihati ini walau hanya sementara , Myra bahagia kerana Myra menjadi insan terakhir yang Abang cintai suatu ketika dulu . Walaupun banyak dugaan dan penuh dengan duri liku untuk Myra terus menyayangi Abang . Tapi hati ini , tak pernah hilang sayangnya , tak pernah hilang Cintanya . Bagitu utuh sekali nama Abang bertakhta didalam hati Myra . . Terima kasih sebab mengajar Myra erti kehidupan , erti rindu , erti cinta . Terima kasih untuk segala galanya .

Ahmad Firdaus Bin Abu Kassim , Engkau insan pertama yang aku cintai . . Benar kata orang , Cinta pertama sukar untuk sampai ke puncaknya (perkhawinan) Namun aku pasrah , ada hikmah disebalik apa yang berlaku . Apa apa pun , aku tetap bersyukur kerana dapat mencintainya selama hampir 6tahun . 

Bila bulan mengambang ,
Cinta mula berkembang ,
Rama rama pun terbang ,
Menuju ke alam kayangan.

Ku merindu pada yang tiada , 
Ku mencinta pada yang dah pergi , 
Antara dua dunia tak mungkin menyatu .

Oh rama rama , 
Terbanglah kemari , temani diriku yang 
diam menyepi , jangan kau pergi ,
Meninggalkan aku disini , 
Tetaplah dikau dihati , 

Oh rama rama , 
Janganlah menyendiri , 
Marilah ke mari padaku disini , 
Ku janji setia , 
Kan setia melindungi hingga ke akhhir hayat .

Ku trauma dengan kehilangan , 
Bagai hidup tiada terang , 
Namun , ku terus menghalang , 
Memoriku daripada terbang .

Dalam mimpi kau menghantui , 
Dalam sedar kau disisi ,
Ku tetap disini , 
Aku dan kamu selamanya disini . . 

Memori , biarlah terpahat kukuh di ingatan .
Kerana aku takkan mampu untuk melupakan nya .
Jangan dipaksa , kerana aku juga seperti insan lain . 
Punya kotak untuk menyimpan memori . 
Dan , itu semua hanyalah KENANGAN .
Yang takkan mampu untuk aku padamkan .

 Tenang lah dikau disana wahai SAYANGKU . 

yaALLAH , sampaikan salam rinduku buatnya disana . 

AHMAD FIRDAUS BIN ABU KASSIM 
1991-2010

AL - FATIHAH 
 
Truly Love ,
Nur Amira


Older Post | Newer Post